torsdag 16 maj 2013

Blöt premiär och vitt är inte vitt för alltid

Kroppen kändes lite bättre idag så jag bestämde mig för att köra ett träningpass även om jag är lite rosslig och småhänging.

Det blev premiär på MTBn tillsammans med gänget som cyklar MTB varje torsdag och söndag. Det blev knappa 3 mil på väldigt varierat underlag med en hel del blöta inslag och även en hel del backar.

Det var jäkligt kul och cykeln kändes grym. Enda problemet var att bromsarna tog väsentligt bättre än vad jag är van vid från den gamla mtbn så jag hade en tendens att bromas för hårt mest hela tiden.

Förövrigt är de vita handtagen inte så vita längre då jag lyckades köra ner hjulet i ett lerhål vilket gjorde att jag åkte över styret och begravde händerna i lera. Leriga händer och vita handtag är tydligen ingen bra kombination...

Delar av dagens gäng
Vita strumpor var inte dagens bästa beslut...
Inte så vitt längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar